czwartek, 26 maja 2016

Fit Słodkości - czyli o tym ,że słodki smak jest extra! Wywiad z Kingą Paruzel




Fit Słodkości 

Czyli o tym,że słodki smak jest extra!

Wywiad z Kingą Paruzel

 

Warsztaty kulinarne z Kingą Paruzel

Kasia Dydo: Czy można odżywiać  się zdrowo i nie rezygnować ze słodkości?

Kinga Paruzel: Oczywiście, książka jest najlepszym tego dowodem. Nie wyobrażam sobie życia bez słodkiego smaku. Od dziecka kocham słodkości. Ale najważniejsze jest to, by dbać o siebie. Zdrowe  słodycze, to najlepsze wyjście z sytuacji .

Karina Terzoni: Jak słyszymy zdrowe słodycze, to nie kojarzy się nam to dobrze. Zazwyczaj mają one lekko mdły, tekturowy smak. Czy zdrowe słodycze mogą być smaczne?

Kinga Paruzel: Pewnie, że mogą! Najlepszym przykładem jest mój mąż, który nie przepada za zdrowym jedzeniem. Każdy przepis w książce musiał przejść jego test. Kiedy mówił, że mu smakuje, to przepis trafiał do książki. To dla mnie najlepsza rekomendacja dla fit słodkości.

K.T Chyba najlepszymi testerami słodkich przepisów są dzieci . Jak one reagują na twoje przepisy???

Kinga Paruzel: Moja siostrzenica jest najlepszym przykładem, że te słodycze są smaczne. Jak kręciliśmy trailer do książki  przygotowałam owsiane ciasteczka . Nie byliśmy w stanie nakręcić nawet jednej sceny bo mała co raz to przybiegała po cały talerz i wyrywała mi go z rąk, żeby zjeść coś słodkiego.

K.D. Czy możesz nam zdradzić kilka trików jak zastąpić niezdrowe produkty tymi bardziej wartościowymi???

Kinga Paruzel: To bardzo proste!  Jeżeli używamy mąki pszennej, to starajmy się aby była jak najwyższego typu. Im wyższy typ mąki, np. 2000,  tym zdrowsza. Dużo jest w niej przemiału, błonnika, który jest zdrowy dla naszego organizmu. Tłuszcze zastępujmy olejem kokosowym, masłem klarowanym lub zmiksowanym bananem albo jabłkiem. Zamiast cukru proponuje erytrol  i miody. W książce znajdziecie więcej przykładów zdrowych zamienników.

K.D Jak wyglądało tworzenie tej książki???

Kinga Paruzel: Chciałam, żeby książka była uniwersalna na każdą porę dnia, porę roku i każdą okazję. Są w niej przepisy na słodkie śniadania. Mamy tutaj pyszne naleśniki białkowe, jest roślinny jogurt z granolą z kiełków gryki, tort szpinakowy, a nawet klasyczna w-ztka w bardzo zdrowej odsłonie. Do tego pomysły na lekkie podwieczorki, przekąski do szkoły czy wielkie uroczystości i święta. Chciałam, żeby była to książka na każdą porę roku.

K.T. Zdradziłaś nam, że lubisz aktywnie spędzać czas. Jaki posiłek jesz np. przed bieganiem, żeby mieć energię?

Najczęściej są to mało skomplikowane posiłki  np. banan, który jest też składnikiem wielu moich przepisów. Co ciekawe, już samo wąchanie bananów powoduje sytość i jest to udowodnione! ;) Na dłuższą metę wolę jednak je jeść niż wąchać. Banan jest  też naturalnym antydepresantem. Jest to mój ulubiony przed treningowy posiłek.

K.D Jakie sporty uprawiasz??

Kinga Paruzel : Od dziecka jeżdżę konno. Trenowałam ujeżdżenie. Nadal mam konie i codziennie jeżdżę.  Chodzę też na siłownie, biegam, uprawiam crossfit, dwa razy w tygodniu pływam. Uwielbiam się ruszać bo to mi daję siłę do działania w kuchni. 

Fit Kinga Paruzel/Foto Melcer

K.T Jakie masz plany na wakacje? Leżenie pod palmą czy aktywnie, na sportowo??

Kinga Paruzel : W wakacje będę pracować, ponieważ przede mną jeden z największych projektów mojego życia czyli własna restauracja. To ma być dopieszczony projekt, bo zamierzam pracować w niej do końca życia.  Jeżeli znajdę czas na wakacje to na pewno będą aktywne. Nie umiem leżeć bezczynnie na leżaku.

K.T. Gdzie będzie można spróbować specjałów Twojej kuchni???

Kinga Paruzel: Na Śląsku! Jestem lokalną patriotką. To jest moje miejsce na ziemi. Zapraszam wszystkich na Śląsk, bo to przepiękne miejsce, które ostatnio bardzo się zmieniło.

K.T. Czy możesz polecić na Śląsku dobre miejsce do uprawiania Slow Sportu?

Kinga Paruzel:Proponuje Park Buków Repty. Jest przepiękny o każdej porze roku. Magiczne miejsce!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz