środa, 27 lipca 2016

Co łączy prawnika i trenera? Odpowiedź zna Ania Balcer, która łączy dwa zawody!

Już w najbliższą sobotę Ania Balcer poprowadzi otwarty trening na rowerach stacjonarnych w warszawskim Royal Wilanów. Jak zapowiada będzie to trening interwałowy w różnych technikach jazdy Spinning. Start punktualnie o 12.00, a szczegóły dotyczące Dnia Sportu znajdziecie TUTAJ Nie byłoby w tym niczego zaskakującego gdyby nie fakt, że Ania łączy bycie trenerką z pracą prawnika. Jak jej się to udaje? Kiedy zakochała się w rowerze? Jaką jest trenerką? Przeczytacie poniżej.

Ja już jestem zapisana na sobotni spinning, mam nadzieję, że się zobaczymy!








Jak wygląda Twoja historia ze sportem? Zawsze byłaś aktywna, lubiłaś ćwiczyć czy "zaraził" Cię Twój partner, który jest profesjonalnym kolarzem?
 

Niestety nie będę w tym temacie oryginalna i chyba nie przesadzę jeśli powiem, że sport od

zawsze był częścią mojego życia. Od dziecka trenowałam lekką atletykę, siatkówkę a potem

dołączyły do tego również inne aktywności typu snowboard czy kitesurfing no i oczywiście

ROWER, którym jestem zafascynowana od jakichś 6 lat. Początkowo byłam 100% amatorką bez

kasku, bez odpowiedniego sprzętu i na niezbyt profesjonalnym rowerze - ale od prawie dwóch lat

prywatnie jestem związana z zawodowym kolarzem, który tę moją amatorszczyznę mocno

podszkolił  zmieniliśmy sprzęt, podejście, treningi i tak zostałam amatorem profesjonalistą

Więc z Darkiem sportem zarażamy się nawzajem ze szczególnym naciskiem na kolarstwo

górskie w moim przypadku.




Rower stacjonarny czy tradycyjny? Co wolisz prywatnie i jak chcesz się rozwijać jako trenerka?

Dla mnie rower górski w terenie jest na pierwszym miejscu – ale rower stacjonarny jest

nieodłącznym elementem treningu każdego kolarza dlatego też zrobiłam kurs instruktorski

Spinning żeby nie tylko pogłębić swoją wiedzę ale też pomagać trenować innym Do tego

również mam okazję pomagać Darkowi przy rozwoju jego firmy Twój Trener Sportowy.pl która

główny nacisk kładzie na kolarstwo i myślę, że to jest dla mnie priorytet jeśli chodzi o rozwój

trenerski. Twojtrenersportowy.pl organizuje już otwarte treningi kolarstwa szosowego dla

zaawansowanych, które prowadzi Darek. Ja natomiast chciałabym prowadzić takie treningi tylko MTB czyli

kolarstwa górskiego dla kobiet, rozpoczynających swoją przygodę z tym sportem. W sezonie

zimowym zawsze większy nacisk kładzie się na treningi indor ze względów atmosferycznych

przede wszystkim i wtedy chciałabym prowadzić regularne zajęcia Spinning dla kolarzy i nie tylko


Skąd pomysł/potrzeba zrobienia uprawnień trenerskich, skoro masz dobrą pracę, robisz karierę

i raczej ( tak mi się wydaje) nie porzucisz bycia prawnikiem na rzecz sportu ?


Myślę, że w życiu trzeba próbować różnych rzeczy – tak jak mówiłam sport kocham od dziecka

zawsze gdzieś biegłam, a to SKS, a to zawody itp. wiec uprawnienia instruktorskie są kolejnym

krokiem w realizacji mojej życiowej pasji. Na razie nie myślę o porzuceniu mojego zawodu

prawniczego. Obydwa te zajęcia są tzw. zawodami wolnymi więc czemu nie robić ich

jednocześnie 





Jakie jest Twoje podejście do sportu, do treningu? jaką odgrywa rolę w Twoim życiu?

Jak każda kobieta lubię dobrze wyglądać, a nic moim zdaniem nie dodaje kobiecie więcej uroku

niż piękna, wysportowana sylwetka – dlatego też między innymi sport jest dla mnie tak ważny.

Treningi traktuję bardzo serio i mocno się denerwuję kiedy mi coś nie wychodzi. Poza tym jak za

mało trenuję robię się nieznośna. Dlatego 4 razy w tygodniu zawsze staram się poświęcić czas

na trening.




Jakim typem trenera jesteś? raczej chwalisz czy krytykujesz? krzyczysz czy jesteś kumplem?

ciągle korygujesz błędy czy robisz podsumowanie po treningu?

 

Staram się przede wszystkim na początku zajęć wszystkim przedstawić plan treningu/zajęć i jego

cel a w trakcie przypominam co w danym momencie robimy i na czym mamy się skupić – myślę

że jak ludzie wiedzą co się dzieje lepiej znoszą wysiłek fizyczny są bardziej skupieni. Zawsze

chcę być kumplem, zawsze tylko pozytywnie motywować i chwalić bo sport to przecież endorfiny

szczęście i super zabawa !

1 komentarz: